Bing to wyszukiwarka należąca Microsoftu, wcześniej znana jako Live Search, Windows Live Search oraz MSN Search. Kiedy większość ludzi słyszy określenie "wyszukiwarka", od razu myślą o Google. Ale są też inne wyszukiwarki, a Bing jest jednym z głównych konkurentów Google.
Technologia zmienia się bardzo szybko i nie wiadomo, jakie będą następne wielkie trendy w wyszukiwaniu i marketingu. Z tego powodu zawsze dobrze jest pozostać na bieżąco na tylu platformach internetowych, jak to tylko możliwe. Mimo że Google może być jedyną wyszukiwarką, z której inne powinny brać przykład, z pewnością nie będzie złym pomysłem zoptymalizowanie swojej strony internetowej tak, aby obejmowała wysokie pozycje w wyszukiwarce Bing.
Co to dla ciebie oznacza? Oznacza to, że powinieneś poświęcić trochę czasu na pozycjonowanie i optymalizację swojej witryny i upewnienie się, że Twoje strony są przejrzyste i łatwe do znalezienia w wyszukiwarkach. Jest to niezbędne, jeśli chcesz osiągnąć wysoką pozycję w wyszukiwarkach i zwiększyć widoczność oraz zasięg strony internetowej.
Bing i realizacja w nim pozycjonowania jest wyjątkowa na kilka różnych sposobów. Po pierwsze, znaczna większość osób korzystających z Bing pochodzi z USA. Oznacza to, że Bing nie ma większego globalnego wpływu, ale może być świetnym sposobem reklamować się lokalnie za mniejszą cenę niż Google. Po drugie, 87 procent osób korzystających z Bing korzysta również z przeglądarki Internet Explorer, domyślnej wyszukiwarki, która jest fabrycznie zainstalowana na urządzeniach z systemem Windows. Oznacza to, że osoby korzystające z wyszukiwarki Bing są prawdopodobnie mniej doświadczone technicznie, co jest zupełnie inną demografią niż typowy użytkownik Google.
Każda wyszukiwarka koncentruje się na podobnych czynnikach, ale oto kilka wskazówek specyficznych dla pozycjonowania w Bing: