Baidu jest najpopularniejszą wyszukiwarką internetową w Chinach oraz biorąc pod uwagę liczbę użytkowników jedną z najczęściej odwiedzanych na świecie. Swoją popularność zawdzięcza przede wszystkim wycofaniu się z rynku chińskiego wyszukiwarki Google (z powodu nakładanej cenzury). W 2017 roku z Baidu objęło aż 81% rynku wyszukiwarek w Chinach.
Założona w 2000 roku wyszukiwarka stopniowo poszerza swoją ofertą na nowe kraje. Aktualnie jest dostępna również w języku japońskim, a korzystają z niej użytkownicy z Korei Południowej czy Australii. Analogicznie jak w przypadku Google, Baidu oferuje szereg narzędzi i dodatkowych usług online. Są to między innymi:
Podobnie jak w innych wyszukiwarkach jednym ze sposobów na zaistnienie strony internetowej w wynikach wyszukiwania jest skuteczne pozycjonowanie stron. W Baidu obowiązują podobne zasady optymalizacji jak w innych wyszukiwarkach. Niestety pozycjonowanie w Baidu wymaga znajomość języka chińskiego, co jest nie lada wyzwaniem dla specjalisty SEO.
Zajmujesz się pozycjonowaniem stron? Skorzystaj z naszych porad i zadbaj o SEO swojej strony internetowej. Pozycjonowanie strony to skomplikowany i ciągły proces. Zaplanuj swoje działania i czerp korzyści z wysokich pozycji. To one są gwarancją zwiększenia ruchu w witrynie i wpłyną na konwersje.